Zoek
Sluit dit zoekvak.
Nieuws

Meer geven dan nemen: lancering Peel Positief

Het is tijd om meer te geven dan te nemen. Niet alleen minder slecht, maar vooral meer goed. Op alle vlakken. Een stap verder in duurzaamheid. Het is tijd voor een Peel Positieve benadering. De kick-off van deze uitdagende reis vond plaats op 22 september. Innovatiehuis de Peel bracht ondernemers, overheid, onderwijs en inwoners bij elkaar om samen om een nieuwe weg in te slaan.

Meer geven dan nemen. Dat is hard nodig. Want heel eerlijPeel Positief congres Muriel Artsk, de aarde overleeft het wel. Maar de mens, dat is de grote vraag. Het moment is nu om hier verandering in te brengen.

De term Peel Positief is ontstaan uit het Netto positieve gedachtengoed van Paul Polman. Deze oud-topman van Unilever zag het als zijn missie om van Unilever een bedrijf te maken dat meer geeft aan de wereld dan dat het neemt. De gedachte erachter: een wereldbedrijf als Unilever kan alleen floreren in een wereld die ook floreert.

Samenwerking
Dat geldt niet alleen voor multinationals zoals Unilever. Door samen te werken met ondernemers, bedrijven, gemeenten, onderwijs en inwoners kunnen we ons doel bereiken. Daarom brengt Innovatiehuis de Peel tijdens dit congres deze groepen bij elkaar. Het doel? Een Peel Positieve beweging creëren die zich steeds verder verspreidt over de regio.

Deelnemers
De eerste groep van 39 pioniers heeft zich aangesloten. Alle groepen zijn vertegenwoordigd: ondernemers, burgers, overheid en onderwijs. Allemaal hebben ze de intrinsieke motivatie om de Peel samen Peel Positief te maken. Samen gaan we in gesprek over onze doelen en aanpak.

Bekijk deze video en kom erachter waarom en voor wie we dit doen >>

Deel dit bericht!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest