Wat is Peel Positief

De term Peel Positief is ontstaan uit het Netto positieve gedachtengoed van Paul Polman. De oud-topman van Unilever. Hij zag het als zijn missie om meer te geven dan te nemen. Aan de wereld en aan elkaar. Want voor ons allemaal geldt: Je kunt alleen floreren in een wereld die ook floreert.

Met Peel Positief zijn we een beweging gestart waarmee we dit gedachtengoed vertalen naar onze Peelregio. 

Peel Positief = netto positief

Met Peel Positief gaan we een stap verder in duurzaamheid. Want het is tijd... Tijd om meer te geven dan te nemen. Niet alleen minder slecht, maar vooral meer goed. Aan de aarde én aan elkaar. Op alle vlakken.

De tijd is nu om iets te doen

Het moment is nu.

Het is tijd om meer te geven dan te nemen. Aanpakken. Niet alleen minder slecht, maar vooral meer goed. Het is tijd voor een Peel Positieve benadering.

Verantwoordelijkheid nemen voor alle impact die je maakt, maar ook op de lange termijn zorgen voor een positieve bijdrage.

5 principes vertaalt naar de Peel

Goed voor alle stakeholders

Erkenning gevolgen bedrijfsvoering

Langetermijnwinst voor bedrijf en maatschappij

Waarde voor besluitvoerders is resultaat en geen doel: Doe goed en de waarde zal volgen

Partnerschappen voor systeemverandering